Zgodnie z art. 13 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych Pacjentów jest Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Białołęka – Targówek, adres: ul. Tykocińska 34, 03-545 Warszawa.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@zoztargowek.waw.pl
- Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe do celów:
-
- udzielania świadczeń zdrowotnych (diagnostyka, profilaktyka, terapia);
- zarządzania usługami opieki zdrowotnej (np. rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia
i przechowywania dokumentacji medycznej, komunikacji, weryfikacji tożsamości przed wizytą, e-rejestracji, obsługi telefonicznej).
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest: art. 9 ust. 2 lit. h) RODO, tj. w celu zapewnienia opieki zdrowotnej, co wynika z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej; oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w tym m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych oraz organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym
do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli.
- Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe
na zlecenie Administratora danych, m.in. dostawcom usług IT – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie
z poleceniami Administratora danych.
- Przetwarzane dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub
do organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa:
-
- w szczególności przez okres wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r.
o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna jest przechowywana co do zasady przez okres co najmniej 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. Po upływie ustawowego czasu przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła, lub wydana Panu/Pani lub osobie przez Pana/Panią upoważnionej.
- Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące
do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
- Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
- W przypadku wyrażenia zgody na komunikację w celach marketingowych, dane będą przetwarzane do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w tych celach.
- Przysługuje Panu/Pani prawo:
-
- dostępu do danych osobowych – uzyskania od Administratora danych potwierdzenia, czy przetwarzane są Pana/Pani dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do nich oraz przekazania Panu/Pani informacji w zakresie wskazanym w art. 15 Rozporządzenia;
- sprostowania Pana/Pani danych osobowych – żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;
- usunięcia Pana/Pani danych osobowych – żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 Rozporządzenia, m.in. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Prawo do usunięcia danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki Administratora związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej;
- ograniczenia przetwarzania Pana/Pani danych osobowych w przypadkach wskazanych
w art. 18 Rozporządzenia, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych. Prawo
do ograniczenia przetwarzania danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki Administratora związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 Rozporządzenia.
- Przysługuje Panu/Pani również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z Inspektorem Ochrony Danych. Dane kontaktowe wskazane zostały powyżej.
- Podanie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na Administratora danych, w tym m.in. konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.
- Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolne, brak zgody na komunikację marketingową nie może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
w formie profilowania.